Lessen

Yoga basisinformatie

Voor yogalessen ben je aan het goede adres bij STIL. | body & mind studio Den Haag en omstreken. STIL. ligt naast Voorburg. Met diverse soorten yogalessen bieden wij diversiteit en een ruime keuze in tijden, over de hele week verspreid. Onze yogalessen worden gegeven door echte yogaprofessionals. Jij bent bij ons in goede handen!  Wat is yoga Yoga werd duizenden jaren geleden ontwikkeld in Noord-India. Het is gebaseerd op kennis over de relatie tussen lichaam en geest. Die kennis kun je ten dele ook in het Boeddhisme en Hindoeïsme terugvinden. De focus verschilt echter: in de Oosterse religies ligt de nadruk op vaste rituelen, gebed en een godsbesef. Bij yoga werk je met name aan een positieve manier van leven en zorg je voor een gezond lichaam en een gezonde geest. Yoga brengt balans Yoga staat voor het in balans brengen van lichaam en geest. Het woord yoga betekent onder meer verenigen, beheersen en verbinden. In deze hectische maatschappij nemen wij veel te weinig tijd om tot rust te komen. Onze gedachten gaan door, we slapen niet altijd even goed en het teveel aan stress zorgt voor stijve vastzittende spieren. Yoga helpt je even stil te staan. Het begint bij letterlijk een uurtje voor jezelf nemen in de les, maar als je regelmatig yoga beoefent, gebeurt er iets anders. De voordelen van yoga Yoga maakt je bewust van je innerlijke belevingswereld, wat je een rijke kennis over jezelf in alle toonaarden oplevert, zowel fysiek als geestelijk. Je leert weer beter te ontspannen met alle gevolgen van dien: betere nachtrust, minder stijve, vastzittende spieren en een rustige, regelmatige en diepere ademhaling. Met yoga fit, sterker, soepeler én meer ontspannen Door de verschillende bewegingen die yoga kenmerken vind je meer ontspanning, word je soepeler én word je sterker! Naast een reguliere yogales (hatha yoga), bieden wij veel variaties. Kijk op ons lesrooster voor dagen en tijden. Deze yogalessen kun je allemaal volgen bij STIL. body & mind studio: Soort les Duur in ' Intensiteit Calorieeën Hatha Yoga 75 laag 250 Dynamic Flow Yoga 75 midden 300 Power Yoga 75 midden 300 Yin yoga 75 laag 200 Zwangerschapsyoga 60/75 laag 200   Doe de gratis en vrijblijvende online yogatest Benieuwd welke yogalessen het beste bij jou passen? Waar wacht je nog op? Doe de yogatest en ontdek welke vorm van yoga het beste bij jou past. Het kost je weinig tijd en is geheel vrijblijvend – je krijgt namelijk een gratis proefles yoga! Zo kun je in alle rust kennis maken met yoga bij STIL. | body & mind studio. STIL. | body & mind studio is powered by Westvliet Family Sports & Health Club.

Tai Ji Qi Gong

Uniek in de regio voor Den Haag en omstreken: bij STIL. | body & mind studio staat Tai Ji Qi Gong gewoon wekelijks op het lesrooster! Doe je een keer mee? Waarom Tai Ji Qi Gong Tijdens deze les oefen je met eeuwenoude Chinese bewegingskunsten en ademhalingsoefeningen. Deze bewegingen geven meer energie, bieden ontspanning, versterken de weerstand en bevorderen de bloedsomloop en spijsvertering. De les start altijd met een uitgebreide opwarming van het lichaam. Allereerst wordt er aandacht gegeven aan het losmaken en soepel houden van de gewrichten en spieren. Er wordt gewerkt met oefeningen voor de coördinatie, energie- en ademhalingsoefeningen en Tai Ji oefeningen. Wat is Tai Ji? Tai Ji Quan (kort gezegd Tai Ji)-oefeningen bestaan uit een reeks langzame, vloeiende bewegingen. De bewegingen zijn veelal rond, waardoor op een zachte manier het hele lichaam in beweging is. Ontspannen bewegen is tijdens de uitvoering van groot belang. Door een goede houding kunnen spiergroepen weer optimaal gebruikt worden. Evenwicht, concentratie en coördinatie zijn de wezenlijke aspecten die tijdens het uitvoeren van Tai Ji geoefend worden. Bij Tai Ji staat het gezondheidsaspect voorop. Er wordt geen fysieke kracht toegepast, alleen innerlijke kracht en het idee/de intentie van de beweging. Ook geschikt voor 55+ De praktijk heeft uitgewezen dat het mogelijk is om tot op zeer hoge leeftijd met Tai Ji bezig te zijn. Voor ouderen is het zeer belangrijk om de gewrichten soepel te houden en de spieren in beweging te houden. Jongere mensen kunnen leniger en sterker worden. Resultaat van het beoefenen van deze sport is dat men zich prettiger gaat voelen en makkelijker beweegt. Hierdoor krijgt iedereen ook meer zelfvertrouwen. Stijlen Er bestaan binnen Tai Ji verschillende stijlen, zoals de Chen-, Yang-, Wu- en Sunstijl, waarbij de Yangstijl voornamelijk langzaam wordt uitgevoerd en de Chenstijl ook explosieve momenten kent. Deze stijlen zijn vaak weer onderverdeeld in diverse substijlen van leraren die er hun eigen kennis, vaardigheid en ervaring aan toe hebben gevoegd. De bewegingen worden in een vaste volgorde uitgevoerd. Tai Ji-beoefenaren spreken van vormen (taolu). Elke stijl kent zijn eigen vormen, die van leraar op leerling worden overgedragen. Een vorm helemaal doorlopen varieert in tijd van 5 tot 25 minuten. De langzame bewegingen, die vanuit de buik en vooral zeer ontspannen uitgevoerd worden, zijn kenmerkend voor Tai Ji. Met name in de Chen-stijl is de nadruk op het zelfverdedigingsaspect veel sterker aanwezig dan bij bijvoorbeeld de Yang-stijl. Qi Gong  (spreek uit Tsjie Koeng) of: ‘energie-oefening’. Een vast onderdeel van de lessen is Qi Gong. Hierbij worden - net zoals bij Tai Ji - bewegingen langzaam uitgevoerd. Er wordt specifiek op de ademhaling gelet. Doel van Qi Gong is om blokkades op te heffen die ontstaan zijn in de energiebanen, zodat de ‘qi’ (energie) vrijkomt en weer door kan stromen. Men kan dit ervaren als een warme stroom of tinteling in armen, benen, handen of voeten. Het beoefenen van Qi Gong is een goede manier om stress en stressverschijnselen (hyperventilatie, slecht slapen enzovoort) te bestrijden.  Duur:                55 minuten Intensiteit:        Laag Verbranding:    Tot 300 cal Wil je een keer mee doen?  Vul dan onderstaand formulier in voor het aanvragen van een proefles en wij nemen snel contact met je op.   STIL. | body & mind studio is powered by Westvliet Family Sports & Health Club.

Zwangerschapsyoga

Voor zwangerschapsyoga kom je naar STIL. | body & mind studio voor Voorburg en Den Haag en omstreken. Gefeliciteerd! Je bent zwanger!  Wat een mooie, bijzondere periode is dit in je leven. Des te meer reden om goed voor jezelf en je ongeboren kind te zorgen. Zwangerschap, hoe mooi ook, kan fysieke ongemakken met zich meebrengen. Om zo min mogelijk last te krijgen van een zere onderrug, uitstraling in je benen en bekkeninstabiliteit, raden wij jou aan zwangerschapsyoga bij ons te komen volgen.  De voordelen van het volgen van zwangerschapsyoga Zwangerschapsyoga wordt gegeven door onze zeer ervaren zwangerschapsyoga-docente Assal (op de foto). Zij helpt jou fysiek en mentaal in deze periode van je leven. In de les wordt aandacht besteed aan: Dynamische yoga-oefeningen. Oefeningen om je lichaamsbewustzijn te vergroten. Oefeningen gericht op specifieke zwangerschapsklachten zoals krampen, vocht vasthouden, bandenpijn, harde buiken, rugpijn, hoge bloeddruk en slapeloosheid. Oefeningen om het contact met je kind te versterken. Lichaamshoudingen bij het zitten, liggen en staan en verschillende baringshoudingen. Ademhalingsoefeningen. Actieve en passieve ontspanningsoefeningen. Specifieke oefeningen en informatie met betrekking tot de bevalling. Het uitwisselen van ervaringen - je bent niet alleen!   Wanneer zijn de lessen Woensdagavond van 19:00-20:15u Vrijdagochtend van 9:00-10:00u   Doe mee met zwangerschapsyoga! Dit is geen cursus - je kunt dus altijd instromen en meedoen zolang als je wilt. Als je lid bent kun je gratis deelnemen aan deze lessen en tijdens de maanden dat het echt niet meer gaat, kun je kosteloos je lidmaatschap voor maximaal 6 maanden 'bevriezen'. Je betaalt dan ook geen contributie. Wil je liever niet lid worden? Dat kan ook. Als niet-lid kun je een rittenkaart aanschaffen. Rittenkaarten* 5-rittenkaart voor €60 (2 maanden geldig)** 10-rittenkaart voor €110 (4 maanden geldig)    * Overgehouden 'strippen' staan gelijk aan lessen die je na je zwangerschap mag volmaken in de MamaYoga les. MamaYoga kun je starten vanaf 6 weken na de bevalling.  ** De 5-riitenkaart is alleen mogelijk aan te schaffen als je 30+ weken in je zwangerschap bent, of wanneer je de eerder aangeschafte 10-rittenkaart reeds vol hebt.   Kijk voor tijden op het lesrooster. Proefles Wil je ons een keer uitproberen? Dat kan! Vul onderstaand formulier in en wij nemen z.s.m. contact met je op voor het maken van een afspraak. STIL. | body & mind studio is powered by Westvliet Family Sports & Health Club.

Mama Yoga

Alle moeders opgelet! Onthaasten en minder stressen doe je tijdens de Mama Yoga bij STIL. | body & mind studio powered by Westvliet Family Sports & Health Club Den Haag voor de regio Voorburg. Wat is Mama Yoga Op de foto staat een moeder met kind. Dit is symbolisch bedoeld. Tijdens de Mama Yoga mag je even alle zorgen om en over loslaten, een uurtje voor jezelf zonder kind, zodat jij daarna weer die super mama kan zijn! En daarbij werk je ook aan het Back in Shape komen van jouw lichaam. Het lichaam een handje helpen na zwangerschap MamaYoga is speciaal voor vrouwen die net een kindje hebben gekregen.  Het krijgen van een kindje is een hele verandering in je leven; het is een tijd van grote vreugde maar soms ook onzekerheid. Zowel lichamelijk als geestelijk zoek je weer balans. Via deze postnatale yoga wordt je ondersteund in het hervinden hiervan. Door middel van yoga- en ademhalingsoefeningen wordt je spierkracht weer opgebouwd en voel je de energie weer stromen.  De voordelen van Mama Yoga Je gaat je sterker en vitaler voelen. Het bekkengebied, de buikspieren, maar ook schouders, nek, armen en rug zullen volop aandacht krijgen. Naast het opbouwen van spierkracht is er ook aandacht voor ontspanning en merk je hoe je zowel fysiek, mentaal als emotioneel spanning los kunt laten. De cursus is specifiek gericht op: Oefeningen die bekkenbodem, buik en rug versterken Geleidelijke opbouw van kracht, stevigheid en conditie Opbouwen van nieuwe energie Rust en aandacht voor jezelf Voedingshoudingen Til-technieken   Balans van lichaam en geest Op deze manier kan jouw lichaam na de zwangerschap een hernieuwde balans vinden. MamaYoga is bedoeld voor moeders vanaf 6 weken tot 1 jaar na een bevalling, soms langer als het lichaam nog niet volledig is hersteld.   Doe mee met Mama Yoga! Het betreft geen cursus, waardoor je altijd kunt instromen en mee kunt doen zolang als jij wilt. Als je lid bent kun je gratis deelnemen aan deze lessen en tijdens de maanden dat het echt niet meer gaat, kun je kosteloos jouw lidmaatschap voor maximaal 6 maanden 'bevriezen'. Je betaalt dan ook geen contributie. Wil je liever niet lid worden? Dat kan ook. Als je liever nog niet-lid wilt worden, kun je een rittenkaart aanschaffen. Rittenkaarten 5-rittenkaart voor €55 (2 maanden geldig) 10-rittenkaart voor €100 (4 maanden geldig)   Kijk voor tijden op het lesrooster.